Hur kan man vara så?

Bland det värsta jag vet är när människor sätter sig på andra.
Hur tänker man då?
Vem är mer värd än någon annan?
Hur kommer det sig att barn har det beteendet?

Jag har jobbat så många år, jag har träffat så många "busfrön" som gör saker som bara blir fel. De kan man prata med och de mår dåligt när någon tagit illa vid sig. De ha ett hjärta och en tanke om och för andra.

Men vart har det gått fel när barn trycker ner andra barn medvetet, hur tänker man då?
Kommer det hemifrån, är det kompis tryck eller va är det?

Jag blir tyvärr arg när jag möter sådana människor, jag kan hantera dumhet, när den inte är ut tänkt men när så är fallet blir jag tokig.

Arrogans är mitt värsta!
Att någon tittar på mig när de kränkt någon och säger: Och? Vem bryr sig! Och man ser att personen menar det.

Om jag så är den sista på jordklotet som ska kämpa för de små kommer jag stå där och kämpa!!

Jag säger som Jonas Gardell:
"Låt gärna någon sätta på dig, men aldrig sätta sig på dig"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0