Ensam? Vad är det?

Alla jag känner ialla fall ( och det är inte många, fniss !) har någon gång känt sig ensamna.
Vad är att vara ensam?
Jag tror att alla har sin egen tolkning av det, det beror nog på vad man är van vid.
Endel vill vara ensamna endel klarar inte av det.
Ensamen hela tiden vill nog ingen vara, tror jag i alla fall, kan va fel!!!

Jag känner mig ensam just nu min käresta dotter är iväg och pluggar på annan ort, hon är och var inte bara min dotter hon är också en av mina bästa vänner!!
Utan henne här hemma känner jag mig halv.
Det är då man måste skaffa sig ett liv eller :)!!!!

Men på riktigt känner jag mig ensam när mina barn inte är omkring mig.
Jag saknar hennes närvaro, jag vet att hon ska "inte" vara här, hon har sitt liv, det är inte så jag menar.
Det är så svårt att förklara.

Jag tror att många förstår hur jag menar!

Är så glad att hon trivs där hon är på sin skola och så ska det vara!

Vill att hon ska ha sitt liv, leva sitt liv och ha det bra!
Jag saknar henne och det är väl bara normalt antar jag !!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Kanske dax att söka sällskap på annat håll? Barnen finns ju ändå alltid kvar även när de flyttat.....

2011-10-13 @ 22:05:52
Postat av: Anonym

Ja du Eva är väl inne i en period när mina växer upp. Sällskapet har jag det är nog mer inne i huvet jag måste ändra tänk. Men jag tror alla som har barn går igenom det här.

2011-10-14 @ 07:06:54
Postat av: Lotta S

Känner likadant och saknar min bästa vän. Min dotter var ett år i USA och man saknade henne hela tiden. Sedan har hon pluggat 5 år i Stockholm och man tyckte det var roligt att hon hade det bra och att det gick bra i skolan, man hoppades på att sedan kanske hon flyttar hem till Norrköping.Nu är hon färdig tandläkare men tog tjänst i ÖREBRO. Jag förstår henne så väl, de är 9 st från kursen som tog jobb där och jag får väl vara glad att hon fortfarande är i Sverige, men ändå saknar hon inte sin familj? Kommer hon aldrig hem till vår stad? Förut bodde hon hemma när hon sommarjobbade, men nu är det slugiltigt att hon Aldrig mer kommer bo hemma. SAKNAR henne så som bara en mamma och bästa vän kan göra trots att jag också har ett eget liv.

Kram från Kretavännen Lotta

2011-10-15 @ 08:47:14
Postat av: Eva

Att sakna barnen när de flyttar är nog naturligt, men har man haft en god kontakt innan så försvinner inte det när de flyttar! Har man varit osams när de bodde hemma kan kontakten bli bättre när det flyttat.... Bara gott kan komma i fortsättningen alltså. Barnen ska skaffa sig ett eget liv utan sina föräldrar men har vi tur får vi ändå vara med på ett hörn :) Kram

2011-10-15 @ 12:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0