Ibland undrar man

Att barn beter sig illa det är nästan ok, för det är vi vuxna som ska leda dem vidare
så de inte beter sig så nästa gång.
Att barn försöker gillra oss vuxna runt fingret "söka en allierad" inget konstigt,
vi vuxna talar om att det tjänar inget till.
Att barn inte ser sin egen del i saker, det är ok det är vi vuxna som ska leda dem till svaret
att vi är en del av det vi gör och ibland måste man be om ursäkt.

Men när vuxna beter sig som barn!
Vad gör man då?
Ska en annan vuxen gå in och visa vägen ?
Hur ska det gå för de barn som är i kontakt med en sådan "vuxen" ?

Jag är in i hjärtat så jäkla tröttt på vuxna som beter sig som barn !!!!!

Att frysa ut, se sig själv före alla andra, får jag inte rätt på ena sidan går jag till andra (curling) osv
Hur i hela världen kan barn då lära sig?

Har någon tips vad man gör när man träffar på sådana vuxna, skicka gärna dem gärna till mig!

Jag är trött på alla sk vuxna som beter sig som "ovuxna" som Katten Findus skulle säga.

Lite ilska så här på fredags kvällen kan ju alltid pigga upp :D  !!

Bamse kramar till er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0