Empati

Vad är det?
Finns den än?

Jag för min del har klart för mig min tolkning av empati, men inget säger att den tolkningen är rätt.
Att känna för andra, att känna med andra, att sätta andra framför sig själv när så krävs.

Finns det än?
Ja det gör det, men den är inte självklar!

Hur lär man sig empati då?
Har man aldrig känt sig älskad, förstådd, omtyckt, sedd osv är det svårt eller nästan omöjligt att kunna känna något för någon annan.
Vi som finns runt om dessa som aldrig känt de sakerna, krama , lyssna, ta på, bekräfta visa att de duger som de är.
Gör vi bara dessa saker tror i alla fall jag att vi som faktiskt har blivit älskade, fått en kram osv kan göra en massa för empatins överlevnad.

Slopa frasen sköt dig själv och skit i andra!

Bry er om varandra visa vad ni känner!
En dag kan det vara försent!

Kram till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0