Pension vid 75 skojar du med mig eller....

Se där ja! Here they go again!!
Kanske ger jag mig ut på jätte djupt vatten, bloggar om ett politiskt förslag upps men jag måste!!
Hur tänker våra kära makthavare nu? Höja pensionsåldern till 75!!!!!

Jag vet inte men antagligen är det tänkt att vi på golvet inte ska kunna unna oss en skön ålderdom.
Då kostar vi väl för mycket, men å andra sidan har vi väl betalt hela livet, något konstigt avdrag på lönen som kallas skatt.
Har man ett vanligt kneg har man nog jobbat så kroppen och själen behöver vila innan 65 till och med.
Men tanken är väl att vi ska hinna dö innan vi tar ut vår pension.

Hopssan vad staten fick in pengar då!!! Känner att jag är lite upprörd över detta!

Min kära mor och far är 75 resp. 76 de är helt slut i sina kroppar och kan inte njuta som de borde kunna.

Har man dock ett "skrivbordsjobb" är ju tom naglarna hela vid 75 då förstår jag tanken!
Hmmm vi andra ska tjäna in till de som suttit högre upp i maskineriet, för vi har ju antagligen inte så många år kvar som vi kan göra nåt när vi blir gamla.

Herre Gösta vad irriterad jag blir när jag skriver detta!
Näe nu måste vi snälla svenskar säga ifrån!!!
Detta fantastiska land borde väl ha bättre tankar eller ?!!!!

Blir detta aktuellt då hoppas jag att vi går man ur huse och säger ifrån!!!

 Kanske får jag skäll efter detta inlägg, men jag måste bara vädra ur i huvet !
Jepp jag chansar, jag lägger in det här.

 Kram till er alla!!!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag säger bara; rösta rätt nästa val!

2012-02-10 @ 10:55:00
Postat av: Anonym

Ja det är bara att hoppas på det, jag röstar alltid rätt :D !! Kramisar

2012-02-11 @ 00:17:39
Postat av: Thina

Håller med dig, det är helt sjukt. Många hinner då inte få vara med om att få pension alls, och de andra kan väl knappt röra sig!

2012-02-13 @ 23:40:45
URL: http://superthiniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0